Uważane do niedawna jako niszowe - usługi jak założyć call center center

2019-09-19

Czy te działania motywująco-integrujące w nowym call center różnią się od takich regularnie prowadzonych w zespołach funkcjonujących od dawna? Własne call center w kilka minut – model polega w wielu przypadkach na bardzo szybkim uruchomieniu własnego stanowiska lub stanowisk do obsługi. Praca na stanowisku konsultanta call center wymaga jednak odpowiedniego przeszkolenia i kompetencji, gdyż nie jest to zawód łatwy. Uważane do niedawna jako niszowe - usługi jak założyć call center center. Który czynnik jest ważniejszy przy budowaniu call center – ludzki czy techniczny? Wiele firm oferuje profesjonalne usługi call center, które możemy podzielić na dwa podstawowe obszary, jest to obsługa połączeń przychodzących i wychodzących. Jakie działania integracyjne i motywacyjne przygotowuje się na etapie budowania call center? Należy pamiętać, że w call center pracuje niejednokrotnie nawet kilkaset osób, więc to chyba doskonały dowód, że w call center kluczowy jest czynnik ludzki. Jakie elementy składają się na takie call center, które dobrze działa i dobrze obsługuje klientów? Załóżmy, że chcę założyć call center. Nie można stać w miejscu, klienci z każdym dniem są coraz bardziej wymagający, mają coraz wyższe oczekiwania co do kontaktów z pracownikami call center. Co to w ogóle znaczy dobre call center? Elastyczna i skalowalna architektura systemu – dzięki temu, że jest to rozwiązanie w chmurze, możemy dopasować wielkość naszego wirtualnego działu call center do potrzeb firmy. Firmy coraz częściej decydują się na rekrutację konsultantów, tworzenie zespołów call center, a także inwestują w szkolenia z telemarketingu. Konsultanci telefoniczni pracują zazwyczaj w dużym ośrodkach call center. Drugim kluczowym aspektem jest wyposażenie call center w system teleinformatyczny, który umożliwi funkcjonowanie firmy i pozwoli na obsługę klientów kanałem telefonicznym. Nic więc dziwnego, że usługi w zakresie call center dostępne są też w chmurze. Należy pamiętać, że call center wymaga zatrudnienia dość sporej liczby pracowników, dlatego w grę wchodzą raczej tylko miasta powyżej. Kolejną niezwykle ważną kwestią jest budżet, uruchomienie call center wymaga bowiem sporych nakładów finansowych. Odpowiednia lokalizacja to nie tylko siedziba z wygodnym dojazdem komunikacyjnym, bardzo istotny jest wybór miasta, w którym takie call center chcemy ulokować. Ważne są także kampanie, jakie realizowane są w danym call center. MK: Moje doświadczenia wskazują na to, że dobrym można nazwać call center, które osiąga sukces w trzech obszarach. Każdy – bez względu na wiek, płeć, wykształcenie, historię zatrudnienia – ma szansę pracować w call center, o ile przejdzie pozytywnie proces rekrutacji. Kiedy już zdobędziemy się na własne call center, staniemy przed problemem optymalnego wykorzystania jego zasobów. Na te pytania odpowiemy w tej części szkolenia call center. Zanim podejmiesz ostateczną decyzję, czy powinieneś zlecić obsługę firmie zewnętrznej lub założyć własną centralę telefoniczną, musisz dobrze przeanalizować swoje potrzeby i profil firmy.